onsdag 23 februari 2011

En nära vän har fått "skiten"

Har den sista tiden haft huvet fullt med tankar o funderingar gällande sjukdom som drabbat en nära vän. Har inte haft något till övers för annat att skriva om här så därför har jag varit mindre aktiv här.
Men jag har nu fått tillåtelse att skriva om det när jag vill, det känns bra att kunna ventilera tankarna så här med att skriva. Jag pratar mycket med NV (nära vännen) nu, oftast i telefon, kanske beroende på att det e lättare o slå en pingla när man just kommer på något man vill prata om.
Sjukdomen NV har drabbats av är "hypofarynxcancer",,,,,det var i förra veckan NV fick reda på av läkare att det är canser,,,,NV själv har misstänkt det länge men nu fick NV det "svart på vitt".
En vecka nu sen beskedet kom men än kan inte jag fatta det riktigt o jag tror NV inte heller fattar det än, fattar allvaret alltså, för allvarligt är det !



Det startade i Mars 2010, NV hade börjat få ont i halsen o det gick inte över så NV sökte läkare,,,,men besvären försvann ej.


1 kommentar: