fredag 5 november 2010

"mormors fisar luktar inte"

Tänk vad mycket ljud man kan höra fast man först tror att det är tyst
Just nu hör jag smattrandet från tangentbordet när jag skriver detta,,
Jag hör Hasse Andersson i Radio Göteborg,,
Jag hör en tickande gammal väckarklocka som ena barnbarnet fick igång igår, den e mysig o se på åsså för den har en höna på urtavlan som pickar frö i takt med tickandet :)
Jag hör regnet som lungt droppar ner utanför fönstret
Jag hör grannen spola på sin toalett
Jag hör fåglar som snackar vinterisolering med varandra
Jag hör ett oregelbundet svagt rasslande från datorlådan
Jag hör en av katterna som tydligt med ljud talar om att den tvättar sig
Jag hör barn skratta glatt utanför (dom springer i vattensamlingar)
Jag hör min tinitus i ett väldigt högt tonläge som ibland tonar bort men återkommer snabbt igen
Jag hör nu sopbilen köra förbi
Jag hör fortfarande regnet
Jag hör korgstollens ljud (som jag inte kan förklara just nu) när en katt hoppar upp i den
Snart hör jag en liten fis för jag känner att det e på G. 

,,men "mormors fisar luktar inte" säger mitt ena barnbarn :)

1 kommentar:

  1. Hiiii...Du är för kul du Kicki ♥ :))
    Kramiz på re!
    Anita S

    SvaraRadera