tisdag 18 januari 2011

"Apparaten" fungerar än !!!!

Kikade lite på "gamla" foton, fann ett där man ser hushållsassistenten som min mamma hade stor hjälp av. Fixade till en halv gris o malde mm,,,,,,, blandade o mixade, bakade o fixade :)
Jag tippar att kortet e taget på tidigt 60-tal (banlonpolo va la poppis då? :)
, mamma i full fart med bakning eller nåt medan jag hänger över tidningar med saxen beredd.




Hur som helst, den assistenten som syns på bilden överst är i dag över 50 år o fungerar hur bra som, jag ärvde den efter mamma o min dotter har tingat att ärva den efter mig :)

Visst va mycket bättre (gjort) förr !



denna bilden fann jag på nätet, orkade inte plocka fram o fota min nu, assistent alltså


 

6 kommentarer:

  1. Vet du..min mammas assrstent använder brorsan idag, så visst var det bättre grejer förr. Då gjordes saker för att hålla..

    SvaraRadera
  2. min ser nästan lika dan ut fast den är ny kram astrid

    SvaraRadera
  3. Har mormor svarat från himlen??!!?!?!???
    (kommentaren ovan)

    SvaraRadera
  4. jaa Mia , så e det kanske !!!!!

    SvaraRadera
  5. jag säger bara en sak.... världens bästa uppfinning.... och världens bästa assistent...

    SvaraRadera