måndag 17 januari 2011

Lorensbergs Cirkus Göteborg

Jag minns att jag grät när Lorensbergs Cirkus skulle rivas, min pappa var inne i stan o fotade.


Det var 1969 o jag jobbade då på Arcades smörgåsbutik (vilken åsså e riven för rätt många år sen) eller så hade jag redan bytt jobb o va på Eggers i kallskänken ? hmm,,minns inte riktigt årtalen) o åkte då 4:ans spårvagn förbi cirkus varje jobbardag.
Många fina gamla byggnader som kunnats renoveras har i stället rivits, men det var bara Cirkus jag grät över då, men i dag saknar jag många byggnader som e borta

1 kommentar:

  1. Min mor, som gick bort för ett år sedan arbetade i kassan på "Cirkus Schuman" under ett antal år.
    Jag träffade på Kicki & Antonio (dvärgarna) och fick sitta bredvid när Charlie sminkade sig (Charlie Rivel).
    Har kvar mängder med program med autografer och andra saker jag fick från folk på cirkusen. :)

    Jättefina minnen.

    SvaraRadera