tisdag 22 mars 2011

Blodtransfusioner

 

NV har fått två strålbehandlingar i dag, o efter det dom  tagit massa prover så bestämdes att hon skulle få två påsar blod, för NV,s röda blodkroppar har ej hunnit nybilda sig o i morrn ska hon ju få en cytostatikabehandling igen.
I natt hade NV mått väldigt dåligt , illamående, ingen medicin hjälpte, men det gick över på morran.
NV sa till mig att maten smakar skit, som om det e en konstig krydda i all mat hon blir serverad,,,,,men hon vet att det e en av alla biverkningar,,,,,tråkigt att inte kunna glädjas o njuta av mat för mat e ju en höjdpunkt på dagen för alla kan jag tänka. Nu e det också viktigt att NV får i sig näring, men det e ju inte lätt när maten smakar skit o man mår illa,,,,stackars NV !!!
Jag själv borde gå ner i vikt för jag äter för mycket av god mat, kanske ska man suga på en  fishermans friend (halstablett) just innan man ska äta så smakar det nog inte så gott, då kanske man äter mindre ????,,,,nä,,,,,,,man sabbar ju inte matsmaken med vilje, dum jag e !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar