tisdag 8 mars 2011

3.Sista undersökningarna innan "den stora behandlingen"

I dag var de sista undersökningarna innan den "stora behandlingen" för min NV (en nära vän),,inga roliga undersökningar, men nu e de gjorda.
På måndag läggs NV in på Sahlgrenska o en strålbehandling sker redan då efter en timma.
NV vill ju inte ligga inne, NV tycker att NV gott kan få köra hem varje kväll, men läkaren är väldigt orolig för NVs vikt som är väldigt låg, det finns liksom inget mer att ta, o det e vanligt att man går ner en del kilo under en strålningsperiod som i detta fallet ska ske 5-7 veckor dagligen, så därför vill läkare alltid ha henne under uppsikt.(NV har åsså redan gått ner massa kilo sen nåra månader)

NV har nu börjat planera inför sin framtid, börjat tänka på att det o det ska inte nån behöva ta hand om "efter" mig !!,,,NV har rensat lådor o foton o har satt upp tvätt-tid så att det inte ska ligga nån smutstvätt hemma

NV o jag har bestämt att nån dag innan NV läggs in ska jag komma så vi kan gå igenom det jag ska hålla koll på, post o blommor o sånt,,NVs katt kommer jag att ta med hem till mig o kolla om den funkar ihop med de tre katter jag har här, för annars kommer NVs katt att bli för mycket ensam.
Men nu är det knappt en vecka kvar tills den stora behandlingen startar, o då ska jag hålla tummar o tår att det ska gå riktigt bra !


1 kommentar:

  1. Ja, det blir nog en kämpig period. Jag ska också hålla tummar och tår.
    Hoppas det funkar att ha katten hos er.

    SvaraRadera