tisdag 1 mars 2011

"Påssjuka"

Kom nu att tänka på påsar, vad vore livet utan påsar ? Vi använder påsar till det mesta här i livet, o vi bär hem varor vi handlat i påsar/kassar,,o varorna ligger ofta i påsar,,till o med soppåsar man köper på rulle kan ligga i en påse !
Man kan åsså tillaga mat i påse, o förvara o frysa in i påsar, ja,,påsar påsar påsar o likt förbenat så saknar man ofta en påse/kasse till sopspannen när man slängt sopor ! ?
Oftast är ju påsar av plast, skulle man klara sig utan plastpåse i dag ????? Hur gjorde dom förr när dom ej hade plastpåse ? virade in bröd i handdukar kanske ? jo, det har jag hört !

Undra hur många påsar av olika slag man har i lägenheten ? e jag sysslolös nån dag ska jag ta o räkna :),,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja, jag e knäpp ;)


hmm,,nu börjar jag fundera på hur vi hade klarat oss utan plast över huvud taget ! hmm

1 kommentar:

  1. Ja, vi är nog beroende av plastpåsar nuförtiden! Hmm, mycket förpackningar överhuvudtaget har vi. Förpackninar, förpackningar, förpackningar till förbannelse :)

    SvaraRadera