fredag 22 juli 2011

Glömma saker på biltaket-inte bra !

Min son körde i väg med bilen då han vid 90 km/tim hörde något som föll,,,,,,bilen stannades o det letades i diket som var fullt med högt gräs,,,,,,,,han fann fodralet till sin dyra mobil men själva mobilen var puts väck,,,,,,,faaaaaan va arg man kan bli när man glömt en sak på biltaket, allra helst om det e en dyr sak som denna,,,,,,,,,sonen fick ringa runt för att ordna o greja koder o inloggning o sånt dära, o han skulle få ett nytt kort som han sen kunde sätta in i en annan mobil.
Men så i dag fick sonen ett samtal från en kille som cyklat på den vägen, han hade sett en mobiltel o tog med den hem o kollade, hur han sen fick fram att det va min sons vete gudarna men det går säkert att kolla på nåt sätt,,,,,,så denna dråpliga historia fick ett lyckligt slut, mobilen funkade, bara lite repår o sprucken display !

3 kommentarer:

  1. någon gång ska man ha tur din son borde kopa en lott

    SvaraRadera
  2. Vilken otur först sen en jävla tur :=)

    SvaraRadera
  3. ja,,,,,han hade tur att det va rätt person som fann den, för han hade ju bank o andra viktiga grejer i den...................jag e glad att jag själv bara har min mobiltelefon till att ringa med.

    SvaraRadera