söndag 17 juli 2011

....högg tag i saxen o........

I går blev jag så irriterad på mitt långa slitna hår som jag alltid har fått ha i en tofs , i sin tur har ju tofsens  hår-gummiband hjälpt till att slita håret ännu mer,,,det blir liksom en ond cirkel.........o det hela blir ju inte bättre av att man drar sig för att gå till frissan för det e ju så himla dyrt,,,,,ännu en ond cirkel blir till !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så i går när jag hade tvättat håret o stod där i badrummet o försökte reda ut håret fast det fått nästan en halv flaska balsam inmasserat o urkjöljt stunden innan.....grrr,,,jag blev så arg så jag studsade,,,,,jag greppade med ena handen o högg tag i en sax som låg nära mig, med den andra handen greppade jag tag i en hårtofs o klippte sen tvärs av ovanför greppataget  .........................guuuuu va skönt det kändes,,,,,o nu måste jag fortsätta o det med samma grepp o samma goa känsla:)
Nu ser jag ut som en egenhänt klippt person, men det gör mig inte ett dyft, för nu känns det bra att slippa tovor o  gummiband i håret :)

Kanske tar jag o fortsätter en dag med  Fyra-tofsar-metoden ;)

4 kommentarer:

  1. Haha, bra jobbat! Tur du har lockigt hår då syns ojämnheterna mindre :)
    På den tiden jag hade permanentat hår böjde jag mig så huvudet pekade mot golvet och gjorde en tofs. Sen klippte jag av tofsen!! Ganska jobbigt, mycket hår... men det blev ganska okej. Tyckte jag då! :)

    SvaraRadera
  2. ja,,,,allt e bättre än det jag hade :)

    SvaraRadera
  3. hopas du fortseter o vara nöjd med resultatet min gubbe gör lika dant han vägrar gå till frisan han tycker det är dyrt han med

    SvaraRadera
  4. Jag brukar "klippa" min gubbes hår med en sån där hårtrimmer, den har vi känat in för längesen, så den e han nöjd med

    SvaraRadera