söndag 17 april 2011

16 år från skiten !



16 år rökfri !!!!!
guuu va stolt jag e fortfarande för att jag la av med den skiten.
Jag började med att "smygröka" bakom toan i Kvarnbyskolan i Mölndal, cigg kunde man köpa styckvis i en tobaksaffär som låg mitt emot stora Papyrusingången,,,,ciggen kostade då 25 öre st. o man fick dom i en vit papperspåse som expediten vikit kanterna på väldigt fint.
Det va inte gott att röka då, men man blev ju en bland de accepterade i gänget !

Men tyvärr så blev det ju gott att röka så man fortsatte, sen rökte man bara av gammal vana, inte alltid för att man var röksugen inte.

Men en majdag för 16 år sen så gav jag mig fan på att inge giftrök mer skulle nå mina lungor o det har jag hållt sen den dagen.

I dag när jag se en som röker mår jag blää,,,,inte för ett år sen, då accepterade jag de som föredrog att förgifta sig, men i dag accepterar jag det inte, jag mår dåligt, jag vill skrika högt mitt hat till tobakens elaka framfart, för i dag får jag på nära håll följa en människas kamp mot canser som ciggaretter har orsakat, denna kamp är ett helvete, kan i dag ej fatta att ciggaretter som e så infernaliskt farligt får tillverkas o säljas !!

3 kommentarer:

  1. har varit rökfri i ett år nu o det är väldikt skönt tycker tobaksröken luktar fy o efternamnet

    SvaraRadera
  2. Du e duktig, o snäll mot din kropp o folk i din närhet när du lagt av med giftpinnarna :)

    SvaraRadera
  3. Jag slutade röka 1993, det är det bästa jag gjort och idag känns det konstigt att jag överhuvudtaget har rökt en gång i tiden.

    SvaraRadera