tisdag 26 april 2011

Klippte rätt av

Skulle putsa ett fönster där jag var gång svurit åt min vackra stora porslinsblomma som fått växa där,,,,, för att kunna öppna fönstret lite så har jag fått flytta krukan ett par dm o med den följden att jag fått flytta rankorna lite hit o dit o att då någon bryts av o överblommade blommor klibbat fast i tapet o blommorna droppat klibbiga droppar på fönster o golv,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,inte så kul, men blomman e vacker,,,men, jag tog saxen o klippte rätt av alla rankorna 3-4 dm från krukan, så nu får den flytta från fönstret till ett ställe där den inte e i vägen så mycket, för slänga den gör jag inte, det va svårt bara att slänga alla avklippta rankor, o dom var många o långa o fulla med blommor.
Nu ser den inte så glad ut, men det fixar sig nog

2 kommentarer:

  1. hopas den komer sej har en stor som har växt ihop med min guldranka så nu är det ett stort trasel min blomar inte har hänt en gång. men jag har en mini som är översålad med blommor

    SvaraRadera
  2. Min har blommat vart år, ibland lite ibland mycket
    Jag skulle gärna vilja ha en mini, hade det för längesen men den ble sjuk :(

    SvaraRadera