torsdag 14 april 2011

Nio centimeter " vanskapt penis " (8)


E de klokt ???? den har växt 9 cm på ett dygn !!!!!!



Fick i dag av Bitte info o skötselråd om denna växt, jag är såå tacksam för det,, TACK BITTE !!!

Amorphophallus paeonifolius betryder "Vanskapt penis"

Under torrperioderna saknar de blad och vissnar till en stor underjordisk rotknöl.

Vid regnperiodens början (efter vattning) skjuter de i blom.

Gillar hög luftfuktighet (duschas ofta med "mist-stråle")

Vill ha näringsrik och humusrik jord.

De måste vattnas ordentligt under tillväxtperioden på sommaren.

När bladen vissnat ner ska knölen hållas ganska torr.


1 kommentar:

  1. Himlar va den har vuxit:)
    Informationen fick jag i min tur av en jäätego´trädgårdsvän. Hon hittade infot i en av sina växtböcker...så jag får inte ta åt mig äran av att ha kunskapen:)

    SvaraRadera