onsdag 4 maj 2011

I dag var det roligt

I dag var det roligt att tvätta, det brukar ju annars kännas som ett nödvändigt ont, men i dag så gick jag faktiskt runt i lägenheten o letade efter tvätt medan maskinerna gick för fullt.
Men nu efteråt kommer det tråkiga,,strykningen !!!! gillar inte att stryka, i alla fall inte min egna tvätt, när jag e hos andra så stryker jag gärna :),,,,,som förr  då minns jag att det var mycket roligare att diska (för hand som det va då) hos andra än hemma när mamma sa att det va min tur att diska, hos andra va man noga med diskningen o torkade så torrt man bara kunde,,,hemma blaska man runt lite o försökte smita när disken stod  o rann av i diskstället
Nu har de flesta diskmaskin, men det har faktiskt inte jag, för nu tycker jag det e rogivande o stå o diska, men, jag torkar sällan, det får självtorka :)

3 kommentarer:

  1. oj,,,,vilket tråkigt inlägg,,,,,,,men men,,,sån e min vardag :)

    SvaraRadera
  2. var inte tråkikt jag hatar o stryka men gubben stäler sej gärna vid strykbrädan diska gör jag inte har diskmaskin

    SvaraRadera
  3. När jag hade diskmaskin så tyckte jag alltid det var jobbigt att plocka ur den,,det samlades ju alltid massa disk i diskhon om man ej plockade ur maskinen

    SvaraRadera